torstai 6. helmikuuta 2014

Minä olen mureena ja muita temaattisia valokuvia

Muutama kuva Thaikuista, ensimmäiset teemalla "Minä olen mureena".

Asun koloissa...

...ja hylyissä, kaverien kanssa...

...niiden eri osissa, kuten putkissa...

...ja uponneissa traktorinrenkaissa.

Nämä kaverit olivat enimmäkseen hunajakennomurenia (honeycomb moray eel), joita nähtiin Boonsungin hylyllä Similan-safarilla. Valitettavasti siitä pienestä mureenasta, joka yritti uida Jukan liiveihin paremman kolon puutteessa, ei tullut valokuvaa. Vielä vähän valitettavammin onnistuin vahingossa poistamaan kaikki kuvat va-kamerastani yhdellä napinpainalluksella, kun olin ehtinyt ladata niistä pädille vasta puolet. Onneksi loputkin ovat kyllä turvassa ja odottavat kotona, mutta harmittaa silti. No ehkä täälläkin ehtii jossain välissä vähän kuvaamaan, jos ei ihan joka sukelluksella tarvitse vahtia asiakkaita.

Päivän toisena teemana "reikä kivessä":




Tänään olisi ollut mahtavaa kuvata Double Cove Fish Reserve:ssä sinisten turskien (blue cod) ja muiden kalojen ruokkimista kissanruoalla, mutta ehkä ehdin sinne vielä toistekin. Turskat olivat tuolla kalastuskieltoalueella tosi pelottomia, ja kun Matt avasi kissanruokapurkin, ne kävivät ihan täysillä päälle :) Hauskoja otuksia ja hillitön vilinä. Toisella dyykillä vietiin ruotsalaispariskunta katsomaan pientä Koi-nimistä höyrylaivan hylkyä, joka on uponnut 1940, nostettu ja uudelleenupotettu nykyiseen sijaintiinsa, ja tyystin merielämän peitossa. Ihan hauska kohde sekin, mutta aika vähän mitään yksityiskohtia jäljellä - tai ainakaan en ehtinyt huomata niitä, kun keskityin huolehtimaan vähän epävarmasta asiakkaasta. Mutta sitähän mun duunini täällä on, siis se sukellusosuus :)

Nyt todennäköisesti ja toivottavastikin vaihteeksi pari päivää pinnalla, ensi viikosta suurin osa taas mökillä Lermontovia ja tulevia sukelluskouluttajia ihmettelemässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti